سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟
سئو به انگلیسی SEO مخفف Search Engine Optimization یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. سئو سایت بهترین استراتژی افزایش بازدید سایت و بهینه سازی محتوا برای بهبود رتبه گوگل است.
بهبود سئو فرایند زمانبری می باشد.
در واقع شرکت سئو سایت کیوان سیستم کرج راهنمای شما برای دریافت بهترین نتیجه و اینکه چگونه روی سئو سایت کار کنیم و بهینه سازی سایت در گوگل را به بالاترین حد ممکن برسانیم می باشد.
سئو کردن سایت جذاب ترین راه افزایش فروش ؟!!
آیا میدانستید که بیش از ۹۰ درصد کاربران اینترنت تنها به نتایج صفحه اول گوگل توجه میکنند؟ اگر میخواهید سایت شما در میان این نتایج برجسته شود، به یک استراتژی سئو قدرتمند نیاز دارید. سئو سایت نهتنها به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک میکند، بلکه باعث افزایش بازدید و جذب مخاطبان هدفمند میشود. در این مقاله، رازهای موفقیت در دنیای سئو را کشف کنید و با بهترین روشها برای بهینهسازی سایت خود آشنا شوید.
گر وب سایت دارید به تنهایی کافی نیست، سئو بازایابی جهانی است به شما در موفقیت سایت و دیده شدن کمک می کند. بهترین روش بازاریابی اینترنتی محسوب می شود.
سئو بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. سئو یک پروژه نیست یک فعالیت مستمر داخلی و خارجی است که برای شما ارزش افزوده ایجاد می کند. یک فعالیت بلند مدت و پایدار می باشد.
سئو سایت seo چیست؟
درک کردن رفتار موتورهای جستجو و اجرای فعالیت درست در چهارچوب رفتار و قوانین موتورهای جستجو که منجر به صعود در نتایج جستجو می شوند.
سئو چیست به زبان ساده آموزش جذب مشتری
انجام کلیه موارد داخلی و خارجی سایت به طور صحیح در مدت زمان مناسب که می تواند باعث بهبود رتبه سایت شود.
سئو به طور خلاصه
سئو SEO یا S-E-O مخفف Search Engine Optimization به معنای بهينه سازي ساختار سایت برای موتور جستجو (گوگل، بینگ، یاهو،یاندکس، داک داک گو و سایر موتورهای جستجو) می باشد.
۱-مزیت سئو سایت برای کسب کار شما چیست؟
حالا بیایید در مورد اینکه چرا سئو کردن سایت برای کسب کار شما مزیت دارد صحبت کنیم.
- کار سئو چیست به زبان ساده؟ اهمیت سئوی سایت چیست؟ اولین و واضح ترین مزیت این است که می تواند باعث افزایش بازدید سایت شما شود.
- خدام برای خود ورود به سایت بگیرد.
چرا به سئو نیاز داریم؟
- سئو حرفه ای سایت همچنین به ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر در صنعت شما کمک می کند.
با ارائه مداوم محتوای باکیفیت و بهینه شده که نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می کند، می توانید به عنوان یک منبع پیشرو در حوزه کاری خود شهرت داشته باشید.
این می تواند به افزایش اعتبار و اعتماد شما با مشتریان احتمالی کمک کند، که می تواند منجر به افزایش فروش و وفاداری مشتری شود.
به طور خلاصه، بهینهسازی موتور جستجو یکی از اجزای مهم هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است. با بهینه سازی وب سایت سئو محتوا خود برای موتورهای جستجو، می توانید ترافیک هدفمند بیشتری را جذب کنید، قرار گرفتن در معرض برند را افزایش دهید و در نهایت موفقیت بیشتری را برای کسب و کار خود به دست آورید.
مشاوره سئو سایت در گوگل
به معنی تحلیل و بهبود وبسایت شما به منظور افزایش ترافیک آن از طریق موتورهای جستجو است.
مشاوره سئو به شما کمک میکند تا مشکلات فنی و محتوایی سایتتان را شناسایی و رفع کرده و در نتیجه رتبه سایتتان در نتایج جستجوی گوگل را افزایش دهید.
خدمات تخصصی سئو سایت و افزایش بازدید سایت
خدمات سئو برای سایت (بهینه سازی موتور جستجو) به مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی های مورد
استفاده برای بهینه سازی رتبه یک وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) اشاره دارد.
سئو در گوگل چیست؟ یعنی چه؟
هدف سئو افزایش ترافیک ارگانیک به یک وب سایت با بهبود ارتباط، اعتبار و اعتبار آن در چشم موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است از این رو به آن سئو گوگل هم می گویند. خدمات سئو معمولاً شامل بهینه سازی روی صفحه (به عنوان مثال، بهینه سازی محتوا، متا تگ ها، ساختار URL، و غیره) و بهینه سازی خارج از صفحه (به عنوان مثال، ایجاد بک لینک، بازاریابی رسانه های اجتماعی و غیره) برای دستیابی به رتبه های بالاتر در SERP ها است. ارائه پروپوزال مناسب برای اجرای فعالیت ها نیز از جمله خدمات است.
با بهبود سئوی وب سایت، کسب و کارها می توانند افزایش بازدید سایت را تجربه کنند، سرنخ های واجد شرایط
بیشتری را جذب کنند و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنند.
هوش مصنوعی چگونه سئو را تغییر داد؟!
هوش مصنوعی در سال 2023 تاثیرات بسیار زیادی بر روی محتوا گذاشت. یکی از ابزارهای معرفی شده و نام آشنا هوش مصنوعی در سال گذشته Chat GPT بود که باعث تغییرات زیادی در ساختار محتوا نویسی شد.
از زمان روی کار آمدن هوش مصنوعی درست بعد از معرفی آن افراد و شرکت های زیادی به تولید محتوا با ابزار AI روی آوردند.
طبیعی است که گوگل که همواره به دنبال بهترین کیفیت محتواست و برایش وب سایت هایی که خودشان محتوا تولید می کنند در اولویت است، به دنبال تمایز بین محتواهای هوش مصنوعی و محتواهای نویسنده متخصص مطرح باشد.
فاکتور مهم E ابتدایی در EEAT با نام Experience یا تجربه می تواند یک تمایز اساسی را بین محتوای AI و محتوای نویسنده ایجاد کند.
این فاکتور می تواند بیان کننده این موضوع باشد که تجربیات و آمار و آزمایش توسط یک شخص واقعی در نوشته و محتوا قرار می گیرد. و هوش مصنوعی به هیچ عنوان نمی تواند تجربه کسب نماید.
صفحه نویسنده ایجاد کنید.
صفحه یا برگه نویسنده یکی دیگر از مواردی است که بعد از اپیدمی هوش مصنوعی بسیار برای گوگل مهم است. این صفحه باید اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی نویسنده.
تخصصی که نویسنده دارد به همراه توضیحاتی درباره خود نویسنده و شبکه های اجتماعی نویسنده باشد.
شبکه هایی مانند لینکدین، توییتر و فیس بوک می تواند تاثیر گزار باشد. از این شبکه ها غافل نشوید.
SEO شاخه ای از دیجیتال مارکتینگ
سئو کردن سایت (به انگلیسی: SEO) یکی از شاخههای مهم در حوزهی دیجیتال مارکتینگ است که به استراتژیهای بهینهسازی برای سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل میپردازد. هدف اصلی سئو، افزایش رتبهی سایت در نتایج جستجو و در نتیجه جذب بازدیدکنندگان بیشتر است. سئو به دو دستهی اصلی تقسیم میشود: بهینه سازی داخلی (On-Page SEO) و بهینه سازی خارجی (Off-Page SEO).
۲-خدمات انجام سئو سایت و بخش های آن
- سئو داخلی
- سئو خارجی
- سئو فنی
- سئو لوکال
- سئو محتوا
ابزارهای بررسی سئو سایت کدامند؟ استخدام آنالیزور مجازی
ابزارهای بررسی بهینه سازی سایت را با هم بررسی می کنیم، به وسیله آن ها می توانید مشکلات داخلی و خارجی
سایت را برطرف نمایید. در زیر تعدادی از این وب سایت ها را برای شما قرار داده ایم.
1- Semrush
2- Ahrefs
3-Moz
4-Surfer
2-1 سئو صفحه اصلی سایت یا داخلی On-Page SEO
On-Page SEO به مجموعه ای از کارها گفته می شود که در داخل صفحات وب انجام می شوند تا سایت
شما را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
این روش به شما کمک می کند تا سئوی صفحه خود را بهبود بخشید، به موتورهای جستجو اطلاعات بسیاری
درباره موضوع خود بدهید و نهایتا با تولید محتوای باکیفیت، در جستجوهای مرتبط با کسب و کار خود، بیشتر دیده شوید.
چگونه سایت خود را سئو کنیم؟ در ادامه به تفصیل همه چیز درباره سئو سایت انلاین و فاکتور های آن توضیح داده شده است.
اسنیپت ها و متاها را جذاب بنویسید.
۱.عنوان صفحه، عنوان متا (Title Tag یا meta title)
عنوان صفحه یا meta title در واقع یکی از مهمترین عناصر بهینهسازی سئو برای صفحات وب است.
این عنصر در بخش head صفحه قرار دارد و توسط موتورهای جستجو برای تعیین موضوع و محتوای صفحه
استفاده میشود.
عنوان صفحه باید شامل کلیدواژههای مهم و مرتبط با محتوای صفحه باشد و بهتر است حداکثر ۶۰-۶۵
کاراکتر داشته باشد تا در نتایج جستجو به صورت کامل نمایش داده شود.
همچنین، عنوان صفحه باید جذاب و متنوع باشد تا کاربران را به خود جذب کند و ایجاد حس تعامل و ترغیب
به کلیک روی لینک صفحه را در کاربران ایجاد کند.
توصیه میشود که برای هر صفحه از یک عنوان مختصر و منحصر به فرد استفاده کنید و از تکرار عنوانهای
صفحات در سایر صفحات خودداری کنید.
همچنین، در نوشتن عنوان صفحه از استفاده از کلمات بیمعنی و تکراری و همچنین استفاده از کلمات کلیدی
در حد زیاد خودداری کنید.
۲.توضیحات متا (Meta Description)
توصیف متایی (Meta Description) یا توضیحات سایت یک بخش کوتاه توضیحات است که در بالای کدهای HTML یک صفحه وب قرار میگیرد.
این توضیحات حاوی چند جمله کوتاه درباره مضمون و محتوای صفحه هستند و برای موتورهای جستجو مفید هستند.
توصیف متایی به موتورهای جستجو کمک میکند تا صفحات وب را طبق موضوع و نوع محتوا دستهبندی کنند و به کاربران نشان دهند.
توضیحات متایی سایت باید شامل کلمات کلیدی مهم صفحه وب باشد و به کاربران بگوید چه چیزی در صفحه
مورد نظر موجود است و چه مزایایی برایشان خواهد داشت. این توضیحات باید شامل گفته شده در متاعنوان و البته درست به زبان هدف جامعه مورد نظر نوشته شوند.
مهمترین نکته در مورد توصیفات متایی آن است که باید جذاب باشند، و باعث افزایش بازدید سایت و کلیک کردن کاربران روی صفحه شما شوند تا بهینهسازی موتور جستجو لینک صفحه شما ارتقا پیدا کند.
۳.عنوان هدینگ (Heading Tags)
هدینگ تگها، تگهایی هستند که برای مشخص کردن عنوان صفحات و بخشهای مختلف متنها در ساختار صفحات وب استفاده میشوند.
بهینهسازی تگها و ویژگیهای فنی وبسایت این تگها شامل h1 تا h6 هستند که h1 بزرگترین و مهمترین عنوان و h6 کوچکترین و کماهمیتترین عنوان را مشخص میکند. استفاده از هدینگ تگها به دو دلیل مهم است.
اولا، آنها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا ساختار محتوای صفحات را درک کنند و بهتر در رتبهبندی آنها در صفحات نتایج جستجو کمک کنند.
دوما، آنها به کاربران کمک میکنند تا با سرعت بیشتری محتوای صفحات را مرور کنند و به راحتی به قسمتهای مختلف صفحه دسترسی پیدا کنند. به طور کلی، برای بهینهسازی SEO صفحات وب، بهتر است از هدینگ تگها به درستی و به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید و در عنوان صفحه از h1 استفاده کنید.
همچنین، برای بهبود خوانایی صفحه، از اندازه و شکلگیری هدینگ تگها به درستی استفاده کنید تا عنوانهای مختلف محتوای صفحه به شکلی قابل خواندن و جذاب باشند.
۴.کلمات کلیدی صفحه (Keywords)
کلمات کلیدی در سئو به مجموعهای از واژگان گفته میشود که به عنوان مهمترین کلمات در متنها شناخته شدهاند.
کلمات کلیدی برای بهینهسازی موتورهای جستجو برای وبسایت مورد استفاده قرار میگیرند و به عنوان محتوای
اصلی صفحات وب در نظر گرفته میشوند. استفاده صحیح از کلمات کلیدی میتواند در جذب ترافیک وب سایت شما به شدت موثر باشد. برای استفاده از کلمات کلیدی در متنها، ابتدا باید به دقت موضوع مورد نظر را بررسی کنید
و سپس کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید. همچنین باید در نوشتن متنها و استفاده از کلمات کلیدی، به بهترین روشهای سئو توجه کنید تا بتوانید بهینهترین نتایج را برای سایت خود بدست آورید.
۵.محتوای صفحه (Page Content)
صفحه محتوا یا “Page Content”، به محتوای اصلی یک صفحه وب گفته میشود که شامل متن، تصاویر، ویدئو، صدا و سایر موارد است. البته باید توجه داشت که بهینه سازی متون یا محتوا بسیار با اهمیت است.
محتوای صفحه باید به گونهای طراحی شده باشد که کاربران بتوانند به راحتی آن را مطالعه کرده و از آن استفاده کنند.
علاوه بر این، محتوای صفحه باید ارزش افزوده ای برای کاربران داشته باشد و به نیازهای آنها پاسخ دهد. در طراحی صفحات وب، محتوای صفحه یکی از عوامل مهم جذب بازدیدکنندگان و جایگاه سایت در موتورهای جستجو است. بنابراین، باید به طور خلاصه و دقیق، ارائه دهنده اطلاعات مربوط به صفحه باشد تا کاربران بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. برای بهینه سازی محتوای صفحه، باید به محتوای مناسب و به روز، عناصر جذاب و تصاویری با کیفیت، قالب بندی مناسب و دسته بندی مناسب توجه کرد.
همچنین، باید محتوای صفحه را به گونهای طراحی کرد که از نظر SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو بهینه باشد تا به راحتی در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نمایش داده شود.
ایبوک ebook (electronic book) e-book منتشر کنید
انتشار ای بوک های منظم و با کیفیت علاوه بر اینکه به سئو کمک می کند، باعث برندسازی می شود.
۶.لینک ساختاری (Internal Linking)
لینک داخلی یکی از اصول مهم بهینه سازی سایت است که به ایجاد پیوندهایی درونی بین صفحات مختلف یک وب سایت اشاره دارد. با استفاده از لینک داخلی، صفحات مختلف یک وب سایت با یکدیگر مرتبط می شوند و این به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار و شناوری سایت را بهتر درک کنند.
با ایجاد لینک داخلی، می توانید به سرعت بازدید کنندگان را به صفحات مختلف سایت هدایت کنید و به آنها کمک کنید تا به راحتی دسترسی پیدا کنند. همچنین، این کار می تواند به بهبود معماری سایت کمک کند و به بالا بردن سئوی سایت شما کمک کند.
در کل، لینک داخلی یکی از ابزارهایی است که شما می توانید برای بهبود ساختار و شناوری سایت خود استفاده کنید.
با توجه به این که این ابزار بسیار قدرتمند است، باید به یاد داشته باشید که باید با احتیاط و هوشمندانه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای سایت خود بدست آورید.
۷.متن آلترناتیو (Alt Text)
Alt Text یا “متن جایگزین”، یک توصیف کوتاه است که برای تصاویر، ویدئوها، نقشه ها و دیگر اشیاء دیداری استفاده می شود. این متن به صورت مخفف در HTML برای وب سایت ها و دیگر ارتباطات اینترنتی استفاده می شود.
متن جایگزین برای کاربران کم بینا بسیار مفید است، زیرا آنها از تصاویر برای درک محتوای صفحه استفاده نمی کنند. همچنین، موتورهای جستجو مانند گوگل از متن جایگزین برای درک محتوای صفحات وب استفاده می کنند، بنابراین استفاده از متن جایگزین برای بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار مهم است.
به عنوان مثال، متن جایگزین برای تصویر یک گربه می تواند “گربه سفید با چشمان آبی” باشد. این متن کوتاه و شفاف تصویر را توصیف می کند و کاربران کم بینا به دقت محتوای تصویر را درک می کنند. همچنین، اگر تصویر بارگزاری نشد، مرورگر به جای آن متن جایگزین را نشان می دهد.
۸.کد اسکیما (Schema Markup)
Schema Markup یک فرمت متا داده است که توسط سازمان سئوی گوگل و سایر موتورهای جستجو به کار میرود تا درک بهتری از ساختار سایت و محتوای آن داشته باشند. با استفاده از این فرمت، اطلاعات بهتری در مورد محتوای سایت در نتایج جستجو نمایش داده میشود که باعث افزایش ترافیک سایت و رتبه آن در صفحات نتایج جستجو میشود.
در واقع، این فرمت متا داده، به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای سایت را به راحتی خوانده و درک کنند.
با این کار، موتورهای جستجو میتوانند بهترین نتیجه را به کاربران نشان دهند. با استفاده از این فرمت متا داده، میتوانید اطلاعاتی مانند نام، تصویر، توضیحات، قیمت و سایر اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را برای موتورهای جستجو مشخص کنید.
همچنین، این فرمت به شما اجازه میدهد تا اطلاعات دقیقتری در مورد محتوای سایت خود به کاربران و موتورهای جستجو نمایش دهید. با توجه به اینکه استفاده از Schema Markup بهینهسازی سئوی سایت را بهبود میبخشد، بهتر است که در طراحی وبسایت خود از این فرمت استفاده کنید.
این کار به شما در ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو کمک می کند که بیشترین ترافیک را به خود جذب کنید.
۹.رابطه ی نرخ پرش (Bounce Rate)
باونس ریت یا نرخ پرش یکی از معیارهای مهم در وبسایت هاست که نشاندهندهٔ درصد کاربرانی است که وارد یک صفحه مشخص شده و پس از مشاهدهٔ آن، از سایت خارج میشوند. درواقع، این معیار به میزان عدم تعامل کاربر با سایت اشاره دارد. در بسیاری از موارد، باونس ریت مربوط به صفحات سایت باید کم باشد، زیرا باونس ریت بالا، نشاندهندهٔ عدم جذابیت محتوای صفحه است و باید برای بهبود آن، فرآیندهای بهینهسازی وبسایت را انجام داد.
بهعنوان مثال، درصورتی که کاربران پس از ورود به صفحهٔ وبسایت، بدون هیچگونه تعاملی با آن، آن را ترک کنند، این نشاندهندهٔ عدم جذب و توجه کاربر به محتوای سایت است. بهترین راه برای کاهش باونس ریت، ارائهٔ محتوای جذاب و مفید است.
در واقع، کیفیت محتوا و طراحی صفحه بسیار مهم است و باید تمرکز بر روی این دو مورد باشد. همچنین، استفاده از تکنیکهایی مانند بهینهسازی برای سئو، ارائهٔ لینکهای مرتبط و مفید، بهبود
سرعت بارگیری صفحات و حفظ قابلیت دسترسی به صفحات دیگر سایت نیز میتواند به کاهش باونس ریت کمک کند.
۱۰.مدت زمان بازدید صفحه (Dwell Time)
Dwell time یا زمان اقامت، در واقع مدت زمانی است که یک کاربر برای مشاهده محتوایی که در یک صفحه یا وبسایت قرار دارد، صرف میکند. این مفهوم مهم در تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در اینترنت و بهبود تجربه کاربری برای آنها مورد استفاده قرار میگیرد.
زمان اقامت بلند معمولاً نشان دهنده جذابیت و کیفیت بالای محتوای یک صفحه است. با این حال، اگر زمان اقامت کوتاه باشد، این ممکن است نشان دهنده عدم جذابیت و جذب کاربران نباشد.
بنابراین، توجه به زمان اقامت میتواند به بهبود کیفیت محتوا و در نتیجه افزایش بازدیدکنندگان سایت کمک کند.
همچنین، زمان اقامت میتواند در بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو نقش مهمی ایفا کند.
به طور کلی، داشتن زمان اقامت بلندتر در یک صفحه میتواند بهبود کیفیت و محتوای صفحه و در نتیجه جذب بیشتر کاربران را به دنبال داشته باشد.
۱۱. استفاده از ابزارک (Widgets) و افزونه (Plugin) ها برای بهبود سئو صفحه.
بسیاری از افزونه ها و ابزارک ها در سیستم های مدیریت محتوا وجود دارند که از آن ها برای سئو سایت استفاده می شود. افزونه هایی مانند yoast, rank math, schema pro و غیره. این افزونه ها کمک شایانی به بهینه سازی داخلی سایت می کنند.
ابزارهای سئو سایت وردپرسی
Yoast SEO یکی از معروفترین و پر کاربرد ترین افزونههای سئو سایت در وردپرس است.
این افزونه به شما کمک میکند تا محتوای خود را بهینهسازی کنید، برچسبهای متا
مناسب را ایجاد کنید و نقشه سایت XML را ایجاد و به روزرسانی کنید. ویژگیهای مهم Yoast SEO عبارتند از:
- بررسی کلیدواژهها و بهینهسازی محتوا
- ایجاد برچسبهای متا، عنوان صفحات و توضیحات
- ایجاد و به روزرسانی نقشه سایت XML
- ایجاد پیوندهای داخلی و بیرونی بهینه
- بررسی خوانایی متن و پیشنهادات برای بهبود آن
All in One SEO Pack یکی دیگر از افزونههای محبوب و قدرتمند سئو وردپرس است که ابزارها و تکنیکهای بهینهسازی سایت ویژه ای به شما ارائه میدهد.
برخی از ویژگیهای این افزونه عبارتند از:
- پشتیبانی از کلیدواژههای متعدد و بهینهسازی محتوا
- ایجاد برچسبهای متا، عنوان صفحات و توضیحات خودکار
- ایجاد و به روزرسانی نقشه سایت XML و پشتیبانی از نقشه سایت Image
- بهینهسازی پیوندهای دائمی (Permalink)
- ایجاد اتصال به ابزارهای وبمستر گوگل و بینگ
The SEO Framework یک افزونه سئو سبک و سریع است که بدون افزودن هیچ بار اضافی به سایت شما، کارایی بالایی در بهینهسازی سئو ارائه میدهد. ویژگیهای این افزونه عبارتند از:
- بهینهسازی خودکار عنوان صفحات و توضیحات متا
- ایجاد و به روزرسانی نقشه سایت XML
- پشتیبانی از نقشه سایت Image و Video
- بهینهسازی پیوندهای دائمی و ایجاد پیوندهای کوتاه
- جلوگیری از نمایش صفحات اضافی در نتایج جستجو
Rank Math یک افزونه سئو قدرتمند و کارآمد است که با ارائه ابزارهای پیشرفته بهینهسازی، به شما کمک میکند تا سئو سایت خود را به سطح بالاتری برسانید.
۱۲. افزایش سرعت بارگذاری صفحه (Page Load Speed)
سرعت لودینگ یا بارگزاری صفحه، زمانی است که طول میکشد تا یک صفحه وب برای کاربر نهایی بارگذاری شود.
این سرعت به یکی از مهمترین عوامل تجربه کاربری وب سایتها تبدیل شده است و میتواند تأثیر مستقیمی بر روی رضایتمندی کاربران و حتی موفقیت کسب و کارهای آنلاین داشته باشد.
برای بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات وب، میتوان از روشهای مختلفی استفاده کرد، از جمله بهینهسازی تصاویر، کاهش حجم فایلهای CSS و JavaScript، بهینهسازی کد سایت، استفاده از شبکههای توزیع محتوا (CDN) و غیره.
در کل، سرعت بارگذاری صفحه باید به حداقل رسیده و در محدودهای بین ۲ تا ۵ ثانیه باشد تا کاربران بتوانند با راحتی و بدون ایجاد انزوا، به محتوای سایت دسترسی پیدا کنند.
بهینهسازی تصاویر image seo
بهینهسازی تصاویر یکی از عوامل مهم در بهبود سئو و افزایش رتبه وبسایت است. راهکارهای زیر را برای بهینهسازی تصاویر در نظر بگیرید:
۱. استفاده از نام فایل مرتبط: نام فایل تصویر باید مرتبط و شامل کلمات کلیدی باشد تا موتورهای جستجو تصویر را بهتر شناسایی کنند.
۲. کاهش حجم تصاویر: با کاهش حجم تصاویر بدون از دست دادن کیفیت، سرعت بارگذاری صفحات افزایش مییابد و تجربه کاربری بهبود مییابد.
3. استفاده از تگ Alt: تگ Alt به موتورهای جستجو کمک میکند تا مفهوم تصویر را درک کنند. این تگ باید شامل توضیح مختصر و کلمات کلیدی مرتبط باشد.
4. انتخاب فرمت مناسب: استفاده از فرمتهای مناسب مانند JPEG برای تصاویر ثابت و PNG برای تصاویر شفاف و متحرک کیفیت و کارایی بهتری ارائه میدهد.
با انجام این موارد، میتوانید بهینهسازی تصاویر را به عنوان یکی از عوامل موثر در بهبود سئو و افزایش نمایانی در
نتایج جستجو و افزایش بازدیدکنندگان سایت خود مد نظر قرار دهید.
۱۳. ریسپانسیو یا واکنش گرا در دستگاه های موبایل (Mobile Responsiveness)
با توجه به اینکه استفاده از دستگاه های موبایل در حال افزایش است، بسیاری از وب سایت ها نیز تلاش می کنند تا رابط کاربری پاسخگویی به دستگاه های موبایل را فراهم کنند. این رابط کاربری معمولا به عنوان یک طرح وبسایت واکنشگرا به نام “طرح واکنشگرا یا ریسپانسیو” یا “Responsive Design” شناخته می شود.
این نوع طراحی وبسایت به صورت خودکار اندازه و نوع نمایشگر دستگاه موبایل کاربر را شناسایی کرده و بهترین حالت نمایش را به کاربر نشان می دهد. با استفاده از این نوع طرح رسپانسیو، کاربر می تواند با استفاده از دستگاه های موبایل به راحتی و با سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند و از وبسایت به خوبی استفاده کند.
در کل، طرح واکنش گرا یک امکان بسیار مهم و ضروری برای وب سایت هاست تا به کاربران دستگاه های موبایل خود پاسخگو باشند و به صورت بهتری ارتباط برقرار کنند.
به همین دلیل، طراحان وب سایت ها باید در طراحی و توسعه وبسایت های خود به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند.
بهینهسازی سرعت لود صفحه با AMP برای بهبود رتبهبندی سئو
مقدمه: AMP یا Accelerated Mobile Pages، یک پروتکل باز متنی است که توسط گوگل برای سرعت بخشیدن به بارگذاری صفحات وب بر روی دستگاههای موبایل توسعه یافته است. این فناوری با بهینهسازی ساختار HTML و CSS و استفاده از جاوا اسکریپت محدود شده، سرعت لود صفحات را بسیار بهبود میبخشد. در این مقاله به طور مختصر به سنجش و بررسی نحوه کارکرد این پروتکل و تأثیر آن بر سئو (بهینهسازی موتور جستجو) میپردازیم.
چرا AMP در SEO مهم است؟
– افزایش سرعت بارگذاری صفحات: کاهش زمان لود صفحه از طریق کاهش حجم دادههای مورد استفاده
– بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو: موتورهای جستجو مانند گوگل، بر اساس سرعت بارگذاری صفحات رتبهبندی میکنند
– کاهش نرخ خروج کاربران: سرعت بالای بارگذاری صفحات میتواند به کاهش نرخ ترک کاربران و افزایش مدت زمان بازدید کمک کند
۱۴. دسترسی پذیری صفحه (Page Accessibility)
Page Accessibility به معنای دسترسی پذیری صفحات وب است و به اطمینان از اینکه همه کاربران، از جمله افراد با معلولیتهای مختلف، بتوانند به صفحات وب دسترسی پیدا کنند، میپردازد.
با توجه به اینکه کاربران وب میتوانند از طریق دستگاههای مختلف و با توجه به وضعیت جسمانی و شنوایی و بصریشان به صفحات وب دسترسی پیدا کنند، این مسئله بسیار مهم است.
از مزایای دسترسی پذیری صفحات وب میتوان به بهبود تجربه کاربری، افزایش بازدید سایت و افزایش مشتریان اشاره کرد. برای دسترسی پذیری بهتر صفحات وب، باید به برخی اصول اصلی توجه شود که شامل استفاده از کد HTML استاندارد، توجه به کاربران با معلولیتهای مختلف، ارائه محتوای دسترسپذیر و قابل فهم، استفاده از رنگهای قابل دسترسی و نمایش از نزدیک و دور متنها و تصاویر میشود.
استفاده از ابزارهایی مانند توسعهدهنده وب Accessibility Inspection در مرورگرهای مختلف و نیز مراجعه به استانداردهای دسترسی پذیری وب میتواند به بهبود دسترسی پذیری صفحات وب کمک کند.
۱۵. طول مطلب (Content Length)
طول مطلب به میزان کلمات، حروف و یا بایتی که یک مطلب دارد اشاره دارد.
در وب سایتها، طول مطلب میتواند به عنوان یکی از عوامل مهم برای بهینهسازی موتورهای جستجو در نظر گرفته شود.
به طور کلی، مطالبی که طولشان بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه است، به دلیل دارا بودن اطلاعات بیشتر و گستردهتر، در موتورهای جستجو بهتر جای میگیرند و در نتیجه بیشتر خوانده میشوند.
اما باید توجه داشت که طول مطلب باید به محتوا و نوع مطلب وابسته باشد و برای هر نوع مطلب، طول مطلب متفاوت است.
به طور کلی، مطالبی که مفصل و جامع هستند و اطلاعات بیشتری را ارائه میدهند، در بلندمدت بهتر جواب میدهند و برای خوانندگان جذابتر هستند.
به هدف جستجوی کاربران user intent توجه کنید
توجه به هدف جستجوی کاربران یکی از مهمترین عوامل موفقیت در سئوی سایت می باشد. SEO چیزی بیشتر از قرار دادن کلمات کلیدی در صفحه وب سایت شماست. توجه به هدف کاربر از جستجو شما را در صدر نتایج گوگل قرار می دهد.
۱۶. ظاهر و پویایی (Appearance and Dynamics)
ظاهر و پویایی (Appearance and Dynamics) به مجموعه ای از عوامل اشاره دارد که بهبود آنها می تواند باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل شود. ظاهر سایت اشاره دارد به طراحی و بصری بودن سایت و می تواند تاثیر مهمی در رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد.
عواملی مانند سرعت بارگیری صفحات، کیفیت تصاویر و ویدئوها، قالب سایت و طراحی آن، اهمیت بسیاری دارند.
همچنین استفاده از تصاویر مناسب و مناسب سازی آنها برای موتورهای جستجوی گوگل نیز می تواند باعث ارتقا رتبه سایت شود. پویایی سایت اشاره دارد به محتوای سایت و تغییرات آن در طول زمان.
محتوای خوب و مرتبط با کلمات کلیدی مشخص و استفاده از برچسب های مناسب در سایت، می تواند باعث افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل شود. همچنین به روزرسانی مداوم محتوای سایت و افزودن محتوای جدید نیز می تواند باعث بهبود پویایی سایت و در نتیجه بهبود رتبه آن شود. به طور کلی، ظاهر و پویایی سایت دو عامل مهم در بالا بردن سئوی سایت هستند که به دلیل اهمیت بسیاری که دارند، باید به صورت مداوم به بهبود آنها توجه شود.
۱۷. کیفیت عکس ها و ویدئوها (Image and Video Quality)
کیفیت عکس ها و ویدئوها از عوامل مهم در سئو سایت ها است. این عوامل میتوانند به بالا بردن رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنند.
استفاده از تصاویر با کیفیت بالا و با اندازه مناسب، باعث میشود که کاربران بهتر بتوانند محتوای شما را درک کنند و احتمال اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی افزایش یابد.
همچنین، تصاویر با کیفیت بالا به موتورهای جستجو کمک میکنند تا موضوع و محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند و به این ترتیب ارتقا رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل را به دنبال دارد.
به همین دلیل برای بهینه سازی سایت خود، از تصاویر با کیفیت بالا و با حجم مناسب استفاده کنید و در ضمن از فرمتهایی مانند JPEG یا PNG استفاده کنید که بهینه شدهاند و بارگذاری سریعی را از خود نشان میدهند.
۱۸. پیوند خارجی (External Linking)
پیوند خارجی یا External Linking به ارجاع دادن به صفحات وب سایتهای دیگر از طریق لینک در محتوای سایت شما گفته میشود. استفاده از پیوند خارجی در محتوای سایت، میتواند به بهبود سئو وب سایت شما کمک کند زیرا این کار نشان میدهد که سایت شما مطالعات بیشتری از منابع مختلف داشته و در نتیجه محتوای متناسبی ارائه میدهد.
با استفاده از پیوندهای خارجی میتوانید به محتوای مفید و مرتبطی که بیشتر به موضوع شما میپردازند ارجاع دهید و در نتیجه به کاربرانتان کمک کنید تا به منابع بیشتری دسترسی پیدا کنند.
این کار میتواند به رشد رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند زیرا گوگل و دیگر موتورهای جستجو علاقه دارند که وب سایتها به منابع مفید و ارزشمند ارجاع دهند. بهتر است در استفاده از پیوند خارجی، به منابع مورد استفادهتان دقت کنید و مطمئن شوید که صفحات مورد ارجاع شما مرتبط و قابل اعتماد هستند. استفاده از پیوندهای خارجی به شکل مناسب و هوشمندانه، میتواند به بهبود سئو وب سایت شما کمک کند و در نتیجه ترافیک و بازدید سایت شما را افزایش دهد.
19. اتوریتی (Authority)
اتوریتی یا اعتبار و قدرت یک وبسایت، یکی از عوامل مهم در رتبهبندی سئو است. اعتبار بیانگر میزان اطمینان موتورهای جستجو به یک وبسایت است و به معیارهایی نظیر تعداد و کیفیت پیوندهای برگشتی (بک لینک) و محتوای مفید و کاربردی بستگی دارد.
– اتوریتی بالا میتواند به بهبود رتبهبندی در نتایج جستجو کمک کند
– موتورهای جستجو مانند گوگل از معیارهایی نظیر تعداد و کیفیت بک لینکها و محتوای مفید برای تعیین اتوریتی استفاده میکنندراههای افزایش اتوریتی وبسایت
۱. تولید محتوای کاربردی و مفید: محتوای با کیفیت به جذب کاربران و افزایش اعتبار وبسایت کمک میکند.
۲. برقراری پیوندهای برگشتی کیفی: بک لینکهای معتبر و مرتبط به وبسایت شما، اعتبار آن را افزایش میدهند.
۳. بهینهسازی ساختار وبسایت: یک ساختار مناسب و کاربرپسند به افزایش اعتماد کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند.
۴. بهرهبرداری از شبکههای اجتماعی
20. توجه به ایندکس شدن صفحات (indexing)
یکی دیگر از عوامل مهم در seo توجه به ایندکس شدن و یا فهرست و نمایه شدن محتوا و لینک های سایت شما در گوگل و موتورهای جستجو می باشد.
ایندکس سازی به حدی مهم است که اگر سایت شما در گوگل ایندکس نباشد عملا بقیه موارد بهینه سازی بی فایده است.
21. ساختار سایت (Site structure)
ساختار سایت یکی از عوامل مهمی است که بر سئو و تجربه کاربری تأثیر میگذارد. یک ساختار مناسب و کاربرپسند به کاربران کمک میکند تا به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند و به موتورهای جستجو امکان میدهد تا صفحات سایت را به خوبی ایندکس کنند. در این مقاله به طور مختصر به بررسی نکات سئو سازی سایت در زمینه
بهینهسازی ساختار سایت میپردازیم.
اهمیت ساختار سایت در SEO
- – بهبود قابلیتهای ایندکسسازی موتورهای جستجو
- – کاهش نرخ فرار کاربران به دلیل سهولت استفاده
- – افزایش اتصالات داخلی و تقویت اتوریتی صفحات
22. نقشه سایت یا Sitemap.xml
نقشه سایت یک ابزار اساسی است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را بهتر درک و ایندکس کنند.
اهمیت نقشه سایت در سئو
- – کمک به موتورهای جستجو برای ایندکسسازی صفحات بهتر و سریعتر
- – افزایش شانس دیده شدن صفحات کم ترافیک و عمیقتر در سایت
- – امکان کنترل و برنامهریزی بهتر برای ایندکسسازی محتوای سایت
چگونگی ایجاد نقشه سایت
1. انتخاب نوع مناسب نقشه سایت: نقشههای سایت میتوانند به صورت XML، HTML یا متنی باشند. برای سئو، استفاده از نقشههای XML توصیه میشود.
2. استفاده از ابزارهای خودکار ساخت نقشه سایت: برای ساخت نقشه سایت به صورت خودکار میتوانید از ابزارهای آنلاین نظیر “Google XML Sitemaps” یا “XML-Sitemaps.com” استفاده کنید.
۳. ایجاد نقشه سایت به صورت دستی: برای ساخت نقشه سایت به صورت دستی، میتوانید از قالبهای ارائه شده در وب سایتهای مرتبط استفاده کرده و فهرست صفحات خود را به آن اضافه کنید.
4. ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو: پس از ایجاد نقشه سایت، آن را از طریق بخش “نقشه سایت” در Google Search Console و Bing Webmaster Tools ارسال کنید.
23. فایل robots.txt
فایل robots.txt یک فایل متنی است که در ریشهی سایت قرار میگیرد و به موتورهای جستجو دستوراتی را ارائه میدهد که چه صفحاتی را باید ایندکس کنند و چه صفحاتی را نباید.
اهمیت فایل robots.txt در سئو
- – جلوگیری از ایندکس شدن صفحات ناخواسته و حفظ اتوریتی سایت
- – کاهش بار کرالر crawl خزیدن موتورهای جستجو و بهینهسازی فرایند ایندکسسازی
- – کنترل دسترسی رباتها به بخشهای حساس سایت
نحوهی استفاده از فایل robots.txt
1. ایجاد فایل robots.txt: در ریشهی سایت خود یک فایل متنی به نام robots.txt ایجاد کنید.
2. تعریف کرالرها: برای تعریف کرالرهایی که میخواهید به آنها دستور ارسال کنید، از کلمهی کلیدی “User-agent” استفاده کنید.
3. استفاده از دستورات “Disallow” و “Allow”: با استفاده از دستور “Disallow” میتوانید
از دسترسی کرالر به یک صفحه یا دایرکتوری خاص جلوگیری کنید. برای مجاز کردن دسترسی به صفحهای در دایرکتوری ممنوعه، از دستور “Allow” استفاده کنید.
4. ارائه نقشه سایت: برای اطلاعرسانی به موتورهای جستجو درباره نقشه سایت خود، آدرس آن را در فایل robots.txt ارائه کنید.
۲۴. استفاده از هاست با کیفیت
یکی از مهم ترین اقدامات در ابتدای امر استفاده از هاست یا سرویس میزبانی با کیفیت و دارای سرعت بالا است. حتما این مورد را رعایت کنید زیرا می تواند تاثیر زیادی بر روی خزش و بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجوی گوگل بگذارد. اگر بودجه آن را دارید پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از هاست های اشتراکی از سرورهای اختصاصی استفاده کنید.
25. به فاکتور E-A-T توجه کنید.
یکی از مفاهیمی که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته، E-A-T گوگل است. E-A-T مخفف Expertise، Authority و Trustworthiness است، سه عاملی که گوگل برای اندازه گیری کیفیت یک صفحه وب از آنها استفاده می کند.
مراحل انجام سئو سایت






خدمات سئو سایت تضمینی
با ورود به صفحه اول گوگل فروش خود را چندین برابر کنید. افزایش فروش رویا نیست، فقط کافیه یک
وب سایت داشته باشید، بقیه کار را ما برای شما انجام میدهیم. اگر هم وب سایت نداشته باشید
مشکلی نیست.شرکت های زیادی هستند که طراحی سایت را برای شما انجام میدهند… اما
وب داران هم خدمات طراحی سایت و سئو رو به بهترین شکل ممکن تا افزایش فروش کهکشانی
برای شما اجرا می کند.
تعیین مدت و قیمت سئو سایت
توجه به این نکته که سئو سایت چقدر زمان میبرد ضروری است.
در تعیین مدت زمان سئو تنها فاکتور مهم کلمه کلیدی است که انتخاب می کنید. به این دلیل
که انتخاب کلمه کلیدی می تواند بر مدت زمان خدمات سئو تاثیر گزار باشد و هر چه مدت زمان
بیشتر شود هزینه سئو یک سایت یا قیمت سئو نیز بیشتر می شود.
کلمات کلیدی کم سیلاب = مدت بیشتر زمان سئو = افزایش هزینه سئو سازی سایت
به عنوان مثال:
۱- کلمه کلیدی = کفش » مدت زمان سئو ۹ ماه
۲- کلمه کلیدی = خرید کفش » مدت زمان سئو ۸ ماه
کلمات کلیدی چند سیلابی = مدت کمتر زمان سئو = سئو سایت ارزان یا کاهش قیمت سئو سازی سایت
به عنوان مثال:
۱- کلمه کلیدی = خرید کفش چرم » مدت زمان سئو ۷ ماه
۲- کلمه کلیدی = خرید کفش چرم در تهران » مدت زمان سئو ۶ ماه
هزینه سئو سایت اقساطی و به صورت ماهیانه دریافت می گردد.
بخش های سئو سایت
بعد از اینکه وب سایت شما از نظر قیمت بررسی شد و پروژه همکاری ایجاد شد، کار بر روی
وب سایت شما شروع می شود. خیلی از افراد این سوال را مطرح می کنند که چه کارهایی
برای بهینه سازی سایت صورت می گیرد و اصولا مراحل انجام پروژه سئو سایت چگونه است؟
در این قسمت به صورت کامل با استفاده از تصاویر زیر می توانید فعالیت هایی را که یک تیم
تخصصی سئو بر روی وب سایت شما انجام می دهد را مشاهده نمایید.

برای اطلاعات بیشتر شما درباره سئو داخلی و خارجی مقالاتی را فراهم کرده ایم که قطعا خواندن آن ها به درک عمیقتر این مسائل به شما دوستان کمک خواهد نمود.
برای مشاهده مطالب می توانید بر روی دکمه های مربوطه کلیک نمایید.
افزایش بازدید سایت
برای افزایش بازدید سایت راه های زیادی وجود دارد که یکی از مهمترین و بهترین روش های
آن سئو می باشد. با این روش شما می توانید ترافیک و بازدیدکنندگان بسیار زیادی را به سمت
سایت و کسب و کار خود جذب کنید.
البته راه های دیگری هم برای افزایش بازدید سایت وجود دارد مانند استفاده از گوگل ادوردز
و تبلیغات در گوگل یا استفاده از تبلیغات کلیکی و قرار دادن وب سایت در سایت های خبری
و تبلیغاتی که همه این ها باعث بیشتر شدن بازدید می شود.